Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU) Donostiako Arkitektura Eskola Teknikoko 70 ikasle inguruk Punta Begoña Galeriak bisitatu zituzten joan den astelehenean, irailaren 23an, bosgarren mailako “Ondarearen aurreko azterketa” irakasgaiaren barruan.
Irakasgai hori ematen duten UPV/EHUko irakasleek Galeriak Berreskuratzeko eta Balioesteko Proiektua hautatu zuten adibide praktiko gisa, ondarea zaharberritzeko proiektu baten konplexutasun osoa ulertzeko. Ikasleei jakinarazi nahi zaie Punta Begoñako balio historiko eta eraikitzaileko ondare baten tratamenduak ez diela soilik alderdi arkitektonikoei aurre egiten, aldez aurreko ikerketari, proiektu integralaren antolamenduari, finantzaketari, kudeaketari, zabalkundeari eta parte-hartze sozialari, eta abarri heldu behar diela.
Punta Begoña Fundazioko zuzendari María Peraitak proiektua kudeatzeko prozesuan jarraitutako irizpideak eta protokoloak erakutsi zizkien ikasleei, monumentua aztertzeko erabilitako metodologiez eta lortutako emaitzez gain.
Bisitaren ondoren jakinarazi zen ikasleetako batek bere Gradu Amaierako Lana ondarearen esparruan oinarritzea erabaki duela, eta Punta Begoña Galeriak aztertuko eta garatuko dituela ikuspegi praktiko eta aplikatu batetik.
Punta Begoñak bere zaharberritze-prozesuarekin batera prestakuntza-programa bizia prestatu du. Programa horren barruan sartzen dira ikastetxeen bisitak, tailer teorikoak eta praktikoak, unibertsitate-graduko eskolak, udako ikastaroak, graduondoko prestakuntza, lanbide-heziketa eta jardunean dauden profesionalak birkualifikatzeko ikastaroak, irakasleen bisitak, gaikako hitzaldiak, espezializazio handiko ikastaroak, zahartze aktiborako prestakuntza, foroak edo belaunaldien arteko tailerrak.
Zaharberritze-prozesua hasi zenetik, 10.000 pertsonak baino gehiagok parte hartu dute ondarearen bidezko prestakuntza-programan. Programa horrek hezkuntza-aukera berriak zehaztu eta eskaintzen ditu, ikerketek, lanek eta gizartearekiko irekitasunak aurrera egin ahala.